23 Mayıs 2012 Çarşamba

diş sıkıntısı

güzel nevanın yeni dişleri geliyor..evdede yine bi acemilik aldı başını gidiyor..

ilk dişlerini 4.5 aylıkken çıkardın..ne olduğunu anlamadık farkedemdik bile diş sıkıntısı olduğunu,ilk anneannen görmüş bize sölemedi sonra baban farketti sonra doktorumuz onayladı geliyor dedi.. bense panikledim bu kadar erken olunca ama normalmiş..zor olacağını düşündüğümüz için tetikteydik ama bi sıkıntı yaşamadık dedim ya anlaşılmadı bile.. sadece herşeyi ısırmak istiodun..herşeyi ağzına almak istiyodun..dr muza diş kaşıma jellerini sordum çok tavsiye etmiyorum ben dedi ..bizde diş kaşıma  aletleri..keçi boynuzu(bunu biraz geç verdik),pırasa(bazıları acı olabilio)gibi hafif sert şeylerle idare ettik..sonrasında her şeyi ısırma merakın başladı..ek gıdaya geçişimiz rahattı bu nedenle..
ama üst dişlerin ilkine göre biraz geç geldi..9.5 aylıkken..herkes daha zor ve daha ağrılı olacağını söylüyordu..dr muzda ağrı kesici verebileceğimizi söyledi..biraz mızmızlandın bende bi iki kere ağrı kesici verdim.. iştahın kesildi..bide gece mırıldanmalar..(gece uykumuz kesintisizdi normalde mama için biz kendimiz kalkıyoduk)ateşlenme ve öyle çok belirgin huysuzluklar yaşamadık..artık daha çok dişlemeyi seviyodun..
elma, dometes,muzu zaten ezmeden veriyoduk,artık bütün besinler dişlerinle test ediliyodu ilk..bizi resmen ısırıyodun..ve benim +dayının tavşan dişlerine benzemiyodu üst dişlerin..

şimdide alt dişlerine iki yeni arkadaş geliyo..ama ne geliş....şaşırdık biz..hiç bişi yemiyosun..uykumuz alt üst oldu.saat 1 lerde 2 lerde oyun oynama isteği..ee ee dediğimiz zaman bize çok öfkeliniyosun kesinlikle uyumak istemiyosun uykun olduğu halde.gece ağlamalar sayısız uyanmalar ..sadece muzu istekli başını çevirmeden yiyosun gerisi için çok uğraş veriyoruz...ısırdığını dışarı atıyosun..ateşin falan yok..ama bi sıkıntı var işte.. çok öfkelisin..bi tanesi kendini gösterdi (16 mayıs)biriside yakındır..bize yansıyanlar bunlar..sense yaşadıklarını tarif edemiyosun..inş  bunlarıda atlatıcaz ..dizilsinler bakalım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder