15 Mayıs 2012 Salı

acemi pizzacı ve pizza tavası

annem uzun zamandır pizza tavası isteyip duruyodu..yok pilav da yapılıyomuş yok et de pişiriliyomuş..
tabiki amacı pizza yapmak diil et pişirmek biliyorum..

resimdeki felix marka pizzarella yı aldık,ölçülerini tam olarak bilmiyorum ama çok büyük bi tava,büyük olmasına karşın oldukça hafif, nette araştırdım 60 ila 90 lira arasında değişiyo fiyatı biz 79 liraya aldık..malzemeleri çıkarılıp yıkanabilenler varmış ama bu tek parça yıkarken biraz korktum su kaçırcam diye..

dün akşam da açılışını yapalım dedik..tarifi  burdan aldım ,ben mayasız olan tarifi seçtim biraz çabuk olsun diye..tabi annem tarife biraz eklemeler yaptı tava çok büyük diye (hata 1) bende salça sosunu biraz fazla yapmışım(hata 2) ve  pizzamızı tavaya yerleştirdik tüm malzemeleri ekledik..ısıyı 5. dereceye getirdim, babam acele ettirdiği için.(hata 3) sonra tavamızda bi koku oluştu..annem (ilk kullanım için yıkadıktan sonra yağlayıp  silmiştim)ilk olduğu içindir dedi.. ama koku iyice rahatsız edince ısıyı düşürdük..hamurumuz çok kabarmıştı
kaşarlarımız ise henüz erimemişti. altına baktık biraz yanmış..hamurun içi pişince kaşarları erimemiş olsa da aldık pizzamızı daha fazla yanmasın diye..sonuç olarak ilk denemmiz başarısız oldu..aynı tarifi fırında yapsaydık eminim çok  çok güzel olacaktı..diyeceğim o ki pizza yapmak için pizza tavasına gerek yokmuş..
üstten ısınmıyo çünki.. kaşarlar erisin diye beklerseniz çok beklersiniz..pilav yapmak için alnırmı bilemem yada et kavurmak için..bence gereksiz bi alet..
bi sonraki denemede hatalarımı düzeltecem..ama yinede gereksiz buldum seni pizza tavası..

tüm bunların senin günlüğünde ne işi var neva,yaparken mutfakta ayak altında geziniyodun, yerkende uyuyodun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder