27 Şubat 2012 Pazartesi

nevanın ninnileri

doğduğundan beri melodiyi seviyosun..ben bişiler mırıldandığımda bitene kadar sessizce beklerdin uyumazdın ama dinlerdin ..bitince mızıldanmaya başlardın..
hikayeler uyduruyoduk ama ninni uydurmak  zormuş.. bizde olanlardan faydalandık tabii

benim en sevdiğim kayaha'nın(gönül sayfam'daydı galiba) ninnisiydi uzatıp uzatıp onu söylüyodıumm..
annesi onu çok severmiş.öpermiş..babası onu çok severmiş ....teyzesi onu çok severmişş...dayısı onu çok severmiş..nenesi onu çok svermiş..dedesi onu çok severmiş..amcası onu çok severmiş...halası onu çok severmiş..abisi onu çok severmiş.. ablası onu çok severmiş   öpermiş....

bide yılların ninnisi vardı
 dandini dandini dastana
danalar girmiş bostanaaaaaa
kov bostancı danayı
yemesin lahanayı eee eeee eee
eee kızım eee eeee eeee

bunun devamını da eltimin 4 yaşındaki oğlu görkemden öğrendedim
sana söylüyodu:)
dandini dandini danalı bebek
elleri kolları kınalı bebek
benimde yavrum cicili bebek
eeee eee eee e
ee yavrumm eee eee

bide çok sevdiğim çok küçükkken dinlediğim bi türkü vardı..onuda severek söyledim..
(binali selman-bayburt)
bebeğin beşiği çamdan
yuvarlandı düştü damdan
bey babası gelir şamdan
nenni nenni nenni nenni
nenni yavrum oyy

bebeğin beşiği bakır
kaldıramıyorum ağır
sallanıyor tıngır mıngır
nenni nenni nenni nenni
nenni bebek oyyy

(türkünün orjinali burda hikayesi ise burda)

ben içinde baba olan ninnileri çok seviyorum..
babası gelmiş.. babası nerdeymiş gibi..dediğim gibi sen ninniyle uyumadın,ama keyifli olduğun zamanlar keyifle dinledin..

senin favorin olan esas ninnimize geçelim..deden söylüyo, başkası söyleyince dinlemiyosun..sen istemediğin şeyi duymamazlıktan görmemezlikten geliyosun ya burda da öle başkası söylediği zaman dinlemiyosun ama dedenin;

nenni nenni
nenni neva
uyusunda büyüsün
dedesine masaj yapsın

nenni nenni
nenni neva
uyusunda büyüsün
dedesine yemek yapsın

nenni nenni
nenni neva
uyusunda büyüsün
dedesine çay demlesin

böle dedeye hizmetler şeklinde devam eden ninnisine bayılıyosun, hatta sallanıyosun kendi kendine,
bitince devamını istiyosunn..bakalım büyüyüncede sevecekmisin..

1 yorum: