14 Eylül 2012 Cuma

uyuyamama

biz hala bi uyku düzeni oluşturamadık.
gece bütün uyuyoruz evet ..ama 11-12 de yattığımız zaman..ben ilk başlarda farketmedim ama baba farketmiş hemen  geç yatıralım ısrarı ondanmış..
senin uyku saatini biraz erkene çok diğil 10 gibi aldığımız zaman gece uyanıyosun..sabaha uyanır gibi oyun oynamak, eğlenmek istiyosun..kıkır kıkır gülecek şeyler buluyosun kendine..uyuyamıyosun,saatlerce ayakta sallıyorum ses çıkmıyor tamam diyorum durduğum zaman hemen kafa kalkıyor..yada gülmeler falan ...bende bi off çekiyorum..sonra baban alıyo kucakta sallıyor evi dolaşıyor bi sonra geliyor tam yatırıyoruzz.. eeeeg diye bi ses..o bazen pes ediyor oturuyor seninle ama ben ısrarla uyutmaya çalışıp yorgun düşüyorum düşüyoruz
sonun da uyuyosun.. bu süre yarımm saat bir saatlik bi süre diğil..gece 3 gibi başlıyo bazen 3 gibi olursa biraz iyi bzan 5  gibi uyanıyorsun 8e kadar sürüyor..baba evden 7.5 ta çıkıyor bense 8.30 - 9 gibi..hal böyle olunca çok yoruluyoruz.. ve bazen ofiste uyukluyorum..dün gece böyleydi bi önceki gecede..daha önce bi kaç kere denedik yine aynı sonuç..12 de yattığın zamanlarda ise ertesi sabah 10.30_11 e kadar deliksiz uyuyorsun bazen bende uyuyakaldığım zaman gece sütün kalıyor.(buna da son verme zamanı geldi ama kıyamıyorum )

bi yandan pes etmek istemiyorum saat 12 lere kadar bizimle beklemeni istemiyorum..bi yandan ise gece bütün uykunu önemsiyorum şimdilk böyle kalsamıki diyorum.çıkış yolu bulamadım..kendiliğinden düzelirmi yoksa alışkanlık olup böyle gidermi bilmiyorum..


yemek konus da  ayır bi sıkıntı dağıtmış durumdayız..

7 yorum:

  1. uyku sorunu olan bebekler çalışan anneler için 2 kat zor
    ben de bir zamanlar aynı sıkıntıları çektim. her gece sabaha karşı dörtte uyanır oldu. yatağından çıkmak istiyordu. bir dönem salonda yerlerde uyuduk resmen. erken yatırsam erken uyanıyordu, gec yatırsam düzeni iyice bozulacak dedim. şimdiler de gece on gibi uyumuya gidiyoruz odasına. şükür gece bir iki defa kalkıp su istiyor ve devam ediyor uykuya. Belki sizde de gecici bir dönemdir. Yada diş çıkarma zamanları olabilir. Çok zor oluyor çalışan annelere biliyorum. Birazcık sabır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öylemi peki nasıl düzeldi kendiliğindenmi düzene girdi..
      diş sıkıntısı değil bizimki erken yatırdığımız zaman oluyor..yoksaki 12 de yattırdığımızda hiç bi sıkıntı yok..
      inş geçici bi dönemdir bi düzene girebiliriz bizde..

      teşekkür ederim yorumun için destek oldu..

      Sil
    2. yer yatağı yaptım büyükçe. ve daha rahat uyuduğunu farkettim. kendi yatağı daha küçük tabi. yer yatağında döne döne uyuyor :)
      sakın gec yatırmaya alıştırma bence. kış geceleri zaten çok uzun. mesela hergece saat 21,30 gibi uyutmaya başla. zorda olsa uyuması gerektiğini bilsin! annede bitiyor iş. 21 gün kuralını biliyormusun?

      Sil
    3. yer yatağını denedim daha önce ama gece bi uyandım ıslak mendil başında yada oyun oynarken buldum kendisini..tehlikel gelmişti o yüzden bana..tekrar gözden geçiriyim..
      sıkı yönetime devam o zaman..
      21 gün kuralını bilmiyorum ama 21 gün aynı şekilde devam anladığım kadarıyla..

      Sil
    4. sıkı yönetim demiyelim ama birşekilde alıştırmak gerek!
      21 gün kuralı ile ilgili düşüncelerimi burada yazmıştım
      http://birazelifbirazada.blogspot.com/2012/02/21-gun-kural-ve-alskanlk.html

      nette de araştır.

      Sil
  2. Allah kolaylık versin.

    Bir diğer uykusuz ( eskiden :-)) annesi Çiğdem

    YanıtlaSil
  3. Dün kızımla konuşuyorduk;(30 yaşında).Damadımın uyku probleminden söz etti ve "iyi ki beni düzenli uykuya alıştırmışsın anne" dedi.Bebekliğinde 4 ay bitince gece sütünü ve alt açmayı kestim,ilişilmeyen bebek uyuyor.Her gece 23.00 uyudu ve sabah 06.00 uyandı.Bu diş çıkarma dönemi(3 ay kadar) dışında böyle devam etti.İlk,orta okul ve lisede gece 21.30 dan başlayıp 23.00'e kadar artan yatma saatleri belirledik ve yaz tatillerinde de bunu fazla değiştirmedik.Okul hayatı boyunca sabah saat çalınca odasına gidip sadece bir kere adını seslenmem yetti kalkması için,asla ikiletmedi.Size kolaylıklar diliyorum:)
    Bu arada lütfen kelime doğrulamayı kaldırın,çok sinir ediyor:))

    YanıtlaSil